Πέμπτη 9 Ιουλίου 2009

βιβλίο εναντίον ίντερνετ. σημειώσατε ;

Συζητούσα με ένα φίλο τις προάλλες.

Έχω λέει στο κομοδίνο μου μια στίβα με βιβλία. Αυτή η στίβα, μέρα με τη μέρα μεγαλώνει. Γίνεται επιβλητική και κάθε μέρα ενοχικά την καμαρώνω. Με προκαλεί και με τρομάζει. Λέω, σήμερα θα ξεκινήσω ένα βιβλίο, δεν μπορεί να με πάρει από κάτω το σαχλοκομπιούτερ. Δεν μπορεί να σπαταλάω αμέτρητες ώρες εκεί και ύστερα να μην έχω κέφι να ανοίξω το αγαπημένο μου βιβλίο.

Μου λέει, για μένα είναι ένα πρόβλημα. Ένα βαθύ πρόβλημα της ψυχής, της ταυτότητάς μου.

Μου αρέσει βλέπει πολύ να διαβάζω. Μου αρέσει να θεωρώ τον εαυτό μου σαν ένα καταναλωτή βιβλίων, έναν βαθύ στοχαστή και ενημερωμένο όσον αφορά τα εκδοτικά συμβάντα.

Όμως πρέπει να παραδεχθώ και το άλλο. Σπάνια διαβάζω βιβλία πια. Έχω εθιστεί στον καινούργιο τρόπο ζωής. Ίσως έχεις το κουράγιο να τα παραδεχθείς κι εσύ, μου λέει.

Όλοι αναρωτιούνται: Μα τι έγινε το αναγνωστικό κοινό; Τι έγινε με τον πολιτισμό των βιβλίων; Και αν σταματήσαμε να διαβάζουμε και παρασυρθήκαμε όλοι στην παγίδα αυτή του δικτύου, τι θα απογίνει με το μέλλον μας ως σκεπτόμενα και πολιτισμένα όντα;

Μα θα μου πεις, τα βιβλία πουλάνε ακόμα. Τι πουλάνε όμως; Τι ποιότητας βιβλία! Νουβέλες, αυτοβοήθεια, κουτσομπολιά.

Υπάρχει και ένα μήνυμα πίσω από αυτά: Λιγότεροι συγγραφείς με αληθινό ταλέντο ανακαλύπτονται, λιγότεροι εκδότες ρισκάρουν να βγάλουν ένα σοβαρό λογοτεχνικό βιβλίο, που δεν θα είναι ευκολα καταναλώσιμο.

Σίγουρα όμως δεν έχουν χαθεί τα πάντα. Υπάρχει δυνατότητα να δοκιμάσουμε για λίγο να βγάλουμε εκείνο το καλώδιο του ethernet. Για λίγο. Μέχρι να καταλάβουμε την παγίδα. Να προσανατολιστούμε σωστά.

Αλλιώς θα είμαστε χαμένοι στην κλικαρισμένη πραγματικότητα μας, απορροφημένοι και αποκομμένοι από την βαθύτερη ουσία μας.

Ίσως χρειάζεται και εδώ να διακόψουμε. Να δοκιμάσουμε δίχως αυτό. Να στραφούμε στην στοίβα αυτή που μας περιμένει.

Και όταν γυρίσουμε και ανοίξουμε ξανά το δίκτυο θα δούμε ότι ο κόσμος είναι ξανά εδώ έτοιμος να τον κλικάρουμε.

Εγώ λοιπόν δεν είπα τίποτα, παρά μόνο σκέφτηκα...σκέφτηκα πολύ!

19 διάβασαν και είπαν σχετικά:

korinoskilo 9 Ιουλίου 2009 στις 8:45 π.μ.  

θελει λιγο απο ολα...
αλλα και ενα διαλημα απο το νετ παντα κανει καλο :)


καλημερα

Ανώνυμος,  9 Ιουλίου 2009 στις 10:28 π.μ.  

Τωρα με προβληματισες φίλε.
Με βαζεις να διαλεξω αναμεσα σε ενα μπουκαλι αγορασμενου νερου και στο ναμα της πηγης.
Και τα δυο πινονται και ειναι και ωραια , αλλα το ενα το βρισκεις ευκολα ενω το αλλο το ψαχνεις.
Δεν ξερω να σου απαντησω

καλημερα φιλε μου.

Δημητρης 9 Ιουλίου 2009 στις 11:15 π.μ.  

Διάλειμμα από το νετ ε;;;;
χε χε χε !!!
Πολύ καλό Λένα!! Καλή σου μέρα!!!

Δημητρης 9 Ιουλίου 2009 στις 11:17 π.μ.  

φίλε θαλασσοκράτορα είναι δύσκολη επιλογή βλέπω... στην εποχή μας, έτσι είναι... η επιλογή είναι δύσκολη... τουλάχιστον έτσι φαντάζει... αλλού και άλλοτε δεν θα υπήρχε καν τέτοιο δίλημμα....
καλημέρες!

fotini 9 Ιουλίου 2009 στις 11:54 π.μ.  

καλα ειναι και τα δυο.τωρα ειμαστε λιγο περισσοτερο στο νετ γιατι ειναι καινουργιο για πολλους απο εμας.νομιζω πως με το περασμα του χρονου θα υπαρχει ισσοροπια,θα βρουμε και τον χρονο για ενα καλο βιβλιο.αλλωστε οι διακοπες μας ακομα δεν ξεκινησαν,και εγω ξερω πως στις διακοπες πολυς κοσμος εχει συντροφια ενα βιβλιο.

Δημητρης 9 Ιουλίου 2009 στις 1:10 μ.μ.  

Καλημέρα Φωτεινή, εύχομαι την ισορροπία. Οσο για ένα καλό βιβλίο...( εδώ μπαίνει η διαφήμηση) έχω να σου προτείνω ένα καλό!!!
:)
Να περνάς καλά!

Lilith 9 Ιουλίου 2009 στις 3:54 μ.μ.  

Δημήτρη γεια σου,

Πιστεύω ότι οι άνθρωποι που αγαπάνε να διαβάζουν βιβλία δε θα σταματήσουν ποτέ να το κάνουν
(πίστεψέ με, κανένα ίντερνετ δεν είναι ικανό να σου δώσει αυτά που σου δίνει ένα βιβλίο) όπως πιστεύω και ότι οι άνθρωποι που δε διαβάζουν, δεν πρόκειται να ξεκινήσουν εύκολα να το κάνουν.
Η μείωση στις πωλήσεις, πιστεύω ότι οφείλεται στην οικονομική κρίση και μόνο σ' αυτήν.

Καλό σου απόγευμα!

ΥΓ: Δεν ξέρω τι έκανες, αλλά το blog σου πηγαίνει πολύ πιο γρήγορα και σταμάτησε να μου βγάζει τα ενοχλητικά errors που μου έβγαζε!

Δημητρης 9 Ιουλίου 2009 στις 4:14 μ.μ.  

Μακάρι Λίλιθ, μακάρι!! Πολύ το εύχομαι. Και σαν αναγνώστης και σαν συγγραφέας ( τρομάρα μου!!)
Μακάρι να φταίει μόνο η κρίση. Αν και νομίζω πως και αυτό ξεπερνιέται!!
Οσο για τα άλλο που λες, την βελτίωση... κάποιος έβαλε το χεράκι του...( και δεν είμαι εγώ...)!!!!!
Καλό απόγευμα!!
Ευχαριστώ για το feedback!!!

ANTEPTO 9 Ιουλίου 2009 στις 4:36 μ.μ.  

"Να στραφούμε στην στοίβα αυτή που μας περιμένει".

Τώρα που γύρισα και την κοίταξα μετά από την προτροπή σου φίλε Δημήτρη ανακάλυψα αφενός ότι είναι πολύ μεγάλη και αφετέρου ότι έχω πείσει τον εαυτό μου ότι κάποτε θα τα διαβάσω.

Μάλιστα για να κατευνάσω τις κρυφές τύψεις μου ξεφυλλίζω κάποιο ή παίρνω άλλο μαζί μου για να το διαβάσω (μέχρι 4-5 σελίδες δηλ)κοκ.

Ευχαριστώ για το εγερτήριο αναγνωστικό σου κάλεσμα!!

Δημητρης 9 Ιουλίου 2009 στις 5:50 μ.μ.  

Παρατήρησα και το ορθογραφικό μου λάθος, αλλά ας όψεται η εσωτερική παρόρμηση και η παιδικότητα μου να μην ξανακοιτάζω αυτά που γράφω. Στα βιβλία μου αυτό βεβαια ταλαιπώρησε πολύ τους επιμελητές, τους οποίους και ευχαριστώ και από εδώ.
Φίλε Τέμπλαρ, η στίβα αυτή περιμένει και μακάρι να μην τελειώνει. Να είναι εκεί και να ανανεώνεται!! Εγερτήριο κάλεσμα! Μου άρεσε!!!

Osiris 9 Ιουλίου 2009 στις 5:52 μ.μ.  

Νά' μαι και εγώ!!!
Αυτή η πανσέληνος, υποσχέθηκε να με τρελλάνει στη δουλειά. :)))

Αγαπητέ Δημήτρη,

Όσοι διαβάζαν βιβλία είναι τόσο "άρρωστοι" με το αντικείμενο, που δεν νομίζω να τους επηρεάσει το internet.
Ο βιβλιοφάγος, αν δεν πιάσει με το χεράκι του το βιβλίο και δεν ταξιδέψει στις σελίδες του γυρίζοντάς τες μία προς μία με το χέρι του, δεν "γίνεται καλά" ποτέ.

Ξέρω ανθρώπους, που μπορούν να σου βρουν τη σελίδα που γράφει αυτό που τους άρεσε, με δύο κινήσεις, έστω και αν το βιβλίο αποτελείται από 300 σελίδες. :)

Από την άλλη... όσοι δεν αγαπούν το βιβλίο, μπορεί και να το αγαπήσουν μέσα από το internet.
Αυτοί πάντως πολύ δύσκολα αγόραζαν ένα βιβλίο.

ΥΓ: Να προσέχεις την Lilith.
Μας μεταμόρφωσε (εμένα και τον Ίσσαλλο) σε βατράχια και είδαμε και πάθαμε να ξαναγίνουμε όπως ήμασταν. Λεπτομέρειες στον Ίσσαλλο. :)))

Καλό απόγευμα σε όλους.

Καραβάκι 9 Ιουλίου 2009 στις 6:01 μ.μ.  

Το βιβλίο δεν μπορεί να πάρει τη δεύτερη θέση Δημητρό όταν το αγαπάς.Δίπλα στο κρεβάτι μου υπάρχει πάντα ένα.Και δεν κοιμάμαι,όσο κουρασμένη κι αν είμαι αν δεν διαβάσω πρώτα.Έγινε πια κομμάτι της ζωής μου αυτό.Δεν μπορεί να αλλάξει.Και ο κόσμος του βιβλίου αλλά και του νετ είναι κόσμοι μοναχικοί.Κόσμοι που σε απομονώνουν.Με μεγάλες διαφορές όμως... Καλή διαχείρηση χρειάζεται.Τόσο απλά.Και μπορείς να χαίρεσαι τα πάντα.Για όλα υπάρχει ο κατάλληλος χρόνος.Την καλησπέρα μου!

σταγόνα 9 Ιουλίου 2009 στις 6:04 μ.μ.  

κι εγώ νομίζω ότι όλα κύκλους κάνουν.. συνταγές δεν υπάρχουν.. ούτε σωστό και λάθος.. "πρέπει" και δεν "πρέπει" .. και ό,τι αφορίζουμε βρίσκει τρόπο και μας εκδικείται.. ο βαθύτερος εαυτός μας γνωρίζει καλά.. κάποτε χανόμαστε.. παίρνουμε δρόμους που δεν μας ταιριάζουν.. ως που να ξαναβρούμε αυτό που πραγματικά μας ωφελεί..
ωρα σου καλή Δημητρό:)

Δημητρης 9 Ιουλίου 2009 στις 6:30 μ.μ.  

Γι αυτό τελευταία κάνω πολλά κουάξ κουάξ, ενώ στο παρελθόν έκανα μόνο δυο τρία, τώρα έχουν πολλαπλασιαστεί!! Χμμ... μάλλον θα πρέπει να προσέχω... εγώ ο "άρρωστος"!!! Σε ευχαριστώ για την "βόλτα"...πειρατή!!!!

Δημητρης 9 Ιουλίου 2009 στις 6:32 μ.μ.  

Γλυκερία έχουμε χαθεί λίγο τελευταία, αλλά αιθανομαι οτι προχωράς με το καλοκαίρι, μέσα στο καλοκαίρι!!! Σαν κι εσένα κι εγώ... με το κομοδίνο και το βιβλίο... και με διάκριση το νετ. Ελπίζω στην σωστή διαχείρηση. Να είσαι καλά!!!

Δημητρης 9 Ιουλίου 2009 στις 6:35 μ.μ.  

Με ξεκουράζει και με παρηγορεί αυτό που λες Ελένη. Χανόμαστε και ξαναβρισκόμαστε. Είναι φορές που έχω τόσο πολύ ανάγκη να το ακούσω. Μου ξύπνησες και πάλι την ελπίδα... ( μιλώ για δικά μου έτσι;;) Αλλά σπιτικό μου είναι για δικά μου θα μιλώ!! Λοιπόν, ναι!! Κάποτε ξεφεύγουμε, και κάποτε "ερχόμαστε εις εαυτόν". Ναι, από χώρα μακρυνή. Μάλιστα. Σαν αγγελικό μήνυμα είναι αυτό!! Σε ευχαριστώ!

issallos 9 Ιουλίου 2009 στις 6:35 μ.μ.  

εγω παλι φιλε Δημητρη δεν εχω διλημμα εχω τριλημμα να μπω στο ιντερνετ να διαβασω το βιβλιο μου που περιμενει στο κομοδινο ή να ανοιξω το συρταρι να βγαλω τα μολυβια μου και να σκιτσαρω που τοσο με ξεκουραζει......χαχχχαχα!!!
Παντως αυτες τις μερες προτιμησα το τριτο.....και το πρωτο οσο για το βιβλιο ειναι η Αποκαλυψη του Ιωαννου...και φρεναρισα για να σκεφτω.....την Καλησπερα μου και να πω πως εκανες πραγματικα την καλυτερη σκεψη για ολους μας εδω.....ευγε !!!

Δημητρης 9 Ιουλίου 2009 στις 6:40 μ.μ.  

Καλώς τον!! Χμμ... επειδή είναι προκλητική η σκέψη σου, λέω οτι υπάρχουν και άλλες 546.876 επιλογές. Σίγουρα. το θέμα είναι να σταματήσω, για μένα λέω πάλι, και να ελέγξω τι κάνω τώρα. Επειδή πολλές φορές ξεφεύγω. Να είμαι στο εδώ και στο τώρα. Η διάσπαση με φοβίζει μερικές φορές... Τέλος πάντων. Σκιτσάκια ε; Δεν το ήξερα!!! Πόσο χαίρομαι! Αυτό μου δίνει κι εμένα την διέξοδο, για να συνεχίσω το καινούργιο βιβλίο. Τελευταία πιάνω τον ευατό μου να διασπάται... και να το μετανοιώνει. Αυτό το τελευταίο μου λέει οτι η διάσπαση δεν είναι σωστή, αλλιώς δεν θα το μετάνοιωνα. Ωρα για ψυχανάλυση ε; Ισως... Αποκάλυψη ακούω!!! Φέτος στο σχολείο, αφιέρωσα γύρω στα 7 μαθήματα για να την δούμε από κοντά... απίστευτα ενδιαφέρον κείμενο... Να είσαι καλά!!! ( Για βατράχια ακούω...κλπ... να φοβάμαι;;;)
:)
Καλησπέρα και πάλι

Imvriotis 13 Ιουλίου 2009 στις 4:51 μ.μ.  

το διαβασμα ενος βιβλιου σου προσφερει την ηρεμια και τις εικονες που δεν μπορει να σου προσφερει πολλες φορες ουτε η πραγματικοτητα...οχι το internet..!